ФИБРО ИЗ ЗЕМУНА
14. април 2021.
После више него успешног старта у Лондону, Земунац Зоран Вукелић је крајем 2019. године свој посао донео кући у Земун. Регистровао је предузеће HikingFood Serbia и започео производњу енергетских оброка у облику штанглице, тежине 55 грама, калоријске вредности 200 калорија, од најздравијих, природних састојака, идеалних за планинаре, алпинисте, спортисте и све оне који су изложени појачаном физичком напору.
Бар у три хранљиве комбинације, назван ”фибро”(у преводу ”мишићно влакно”): од урме, бадема и бруснице, суве шљиве, лешника и какаа, и пиноле, бундевиног и чиа семена (јединствена комбинација на светском тржишту) крчи пут на домаћем тржишту и ових дана ће се наћи на 15 већих пумпи НИС-а, а потом, како се власник HikingFood Serbia нада и у другим продајним ланцима.
Вукелић је посао је започео у Лондону када му је пријатељ предложио да хранљиве куглице које је узимао током маратонских трка упакује за продају. И – посрећило се! За свега пар дана фибро се нашао у рафовима 40 продавница, чак и у ”Челзијевим” спа комплексима, а само четири дана после изласка на тржиште уследила је пословна понуда која се лако не одбија. Довољно да Вукелић буде сигуран да има са чим да се врати у Србију и настави и посао и породични живот у свом граду.
Амбициозни планови породице Вукелић подразумевају и обогаћивање основног асортимана, те се, према највишим стандардима у погону почетнички скромних капацитета развија први слани оброк на тржишту Европе, с ентузијазмом и поносом нам говори Зоран.
Фибро је значајно разликује од свега што се продаје као ”бар” или ”плочица” својим квалитетом и ценом, али је конкурентан у односу на хајкинфуд из увоза.
Производња коју је изабрао за своју будућност припада изузетно профитабилној аутдор индустрији, која је врло ретка, а за њеним производима расте тражња. Развојне шансе HikingFood Serbia препознала је Привредна комора Србије, спремна да помогне пласман фибра и у земљи и у региону.
Оброци за хајкере чине важан део аутдор – а, процене су да ће индустрија за спортове и рекреацију у природи приходовати више од сектора финансијских услуга, аутомобилске и фармацеутске индустрије, док је у 2019. години претекла производњу и прераду енергената. Ту је и немало важна шанса за запошљавање, али и изазов конкуренцији, за коју у овој грани итекако има места.