- Home
- Organizacione jedinice Uprave GO Zemun
Organizacione jedinice Uprave GO Zemun
U Upravi gradske opštine Zemun obrazuju se osnovne organizacione jedinice:
- Odeljenje za opštu upravu;
- Odeljenje za finansije;
- Odeljenje za društvene delatnosti i privredu;
- Odeljenje za građevinsko-komunalne poslove;
- Odeljenje za imovinsko-pravne i stambene poslove;
- Odeljenje za inspekcijske poslove;
- Služba za skupštinske poslove i informisanje;
- Služba za zajedničke poslove.
1. U Odeljenjuza opštu upravu van unutrašnjih organizacionih jedinica obavljaju se poslovi načelnika Odeljenja i administrativno-tehničkog sekretara.
U Odeljenjuza opštu upravu obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice:
- Odsek za opšte poslove
- Odsek za izborna prava, poslove pisarnice i arhive
Odsek za opšte poslove obavlja poslove koji se odnose na: organizaciju i rad Uprave; utvrđivanje strategije razvoja, uređenja i unapređenja sistema Uprave; realizaciju strukture Uprave i pojednostavljivanje administrativnih procedura korišćenjem savremenih metoda i tehnologija; pripremu nacrta Odluke o Upravi i drugih akata koje donose organi opštine, odnosno pripremu i izradu normativnih akata i analitičkih materijala iz delokruga Uprave; uređenje, organizaciju i rad mirovnih veća; poslove pružanja pravne pomoći građanima; stručne, informatičke, statističko-evidencione i personalne poslove iz oblasti rada i radnih odnosa zaposlenih i postavljenih lica u Upravi i izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima opštine; administrativne i stručne poslove iz oblasti informacionih tehnologija i druge poslove koji nisu stavljeni u nadležnost drugog odeljenja.
Odsek za izborna prava, poslove pisarnice i arhive obavlja poslove pripreme i izrade normativnih akata i analitičkih materijala iz delokruga Uprave; poslove oko popisa stanovništva; ažuriranje opšteg biračkog spisaka; obavljanje stručnih i administrativnih poslova za organe koji sprovode izbore za odbornike u Skupštini opštine; sprovođenje određenih stručnih i administrativnih poslova za potrebe Republičke izborne komisije, u postupku sprovođenja izbora; stručne i administrativne poslove u vezi sa sprovođenjem referenduma; izdavanja uverenja o životu i statusnim pitanjima građana zaposlenih u inostranstvu i članova njihovih porodica; poslove prijemne kancelarije, pisarnice i arhive, overa prepisa, potpisa i rukopisa; poslove mesnih kancelarija.
2. U Odeljenjuza finansije van organizacione jedinice obavljaju se poslovi načelnika, administrativno-tehničkog sekretara i daktilografa.
U Odeljenju za finansije obrazuje se unutrašnja organizaciona jedinica:
- Odsek za finansije
– Budžet
– Trezor
Odsek za finansije obavlja sve poslove koji se odnose na: planiranje, pripremu i izradu odluke o budžetu; praćenje budžetskih prihoda i primanja po uplatnim računima javnih prihoda i praćenje budžetskih rashoda i izdataka za direktne i indirektne korisnike budžetskih sredstava; finansijsko planiranje; upravljanje gotovinskim sredstvima; kontrolu rashoda budžeta; budžetsko računovodstvo i izveštavanje na nivou glavne knjige trezora; upravljanje dugom i finansijskom imovinom; plasiranje slobodnih sredstava; praćenje kretanja mase zarada zaposlenih u Upravi i izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima Opštine i dostavljanje izveštaja nadležnim organima; finansijsko-računovodstvene poslove; formiranje knjigovodstvenih isprava; formiranje dokumentacije o isplati i obustavi zakonskih i drugih obaveza; kontrolu novčanih dokumenata i instrumenata plaćanja sa aspekta ugovornih obaveza i namenskog korišćenja sredstava; blagajničko poslovanje; vođenje poslovnih knjiga i drugih evidencija o korisnicima; usaglašavanje potraživanja i obaveza; statističko-evidencione poslove; izradu periodičnog obračuna, završnog računa i svih vrsta finansijskih izveštaja u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima; konsolidaciju računa direktnog i indirektnih korisnika; pripremu nacrta određenih akta koje donose organi opštine i druge poslove u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima.
2. Odsek za javne nabavke
Odsek za javne nabavke obavlja sve poslove vezane za javne nabavke u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama i drugim zakonskim i podzakonskim aktima; evidenciju, korišćenje, izdavanje osnovnih sredstava i sitnog inventara.
3. U Odeljenjuza društvene delatnostiiprivredu van organizacionih jedinica obavljaju se poslovi načelnika i administrativno-tehničkog serketara.
U Odeljenju za društvene delatnosti i privredu obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice:
- Odsek za društvene delatnosti
– Grupa za boračko-invalidsku zaštitu
– Povereništvo za zbrinjavanje izbeglih i prognanih lica
2. Odsek za privredu
Odsek za društvene delatnosti prati stanje i stara se o održavanju (osim kapitalnog) dečjih vrtića i osnovnih škola; prati upis u prvi razred osnovne ili specijalne škole, redovno pohađanje nastave u osnovnim školama i pokreće prekršajni postupak protiv roditelja, odnosno staratelja, u skladu sa zakonom; u saradnji sa obrazovno-vaspitnom ustanovom utvrđuje mere i aktivnosti zaštite i bezbednosti dece, odnosno učenika za vreme ostvarivanja obrazovno-vaspitnog rada i drugih aktivnosti koje organizuje ustanova, u skladu sa zakonom; obavlja administrativno-tehničke poslove u vezi sa stipendiranjem i kreditiranjem đaka i studenata; podstiče razvoj kulturno-umetničkog stvaralaštva i amaterizma na svom području, obezbeđuje uslove za održavanje kulturnih manifestacija od značaja za opštinu i u cilju zadovoljavanja potreba građana može osnivati ustanove kulture; izgradnju i održavanje sportskih objekata i ustanova čiji je osnivač opština; prati potrebe i stara se o zadovoljavanju potreba građana u oblasti sporta na području opštine; učestvuje u realizaciji sistema školskog sporta u opštini i obezbeđuje uslove za organizovanje i održavanje sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za opštinu; obezbeđuje uslove za realizaciju programa ustanova i omladinskih organizacija na svome području i u cilju zadovoljavanja potreba građana sa svog područja može osnivati ustanove u oblasti sporta; sprovodi strategiju i akcioni plan politike za mlade Grada; donosi akcioni plan za mlade opštine, u skladu sa strategijom i akcionim planom Grada; može da osnuje, prati i obezbeđuje funkcionisanje Kancelarije za mlade; stara se o ostvarivanju, zaštiti i unapređenju ljudskih prava i individualnih i kolektivnih prava pripadnika nacionalnih manjina i etničkih grupa; pomaže razvoj različitih oblika samopomoći i solidarnosti sa licima sa posebnim potrebama, kao i sa licima koja su suštinski u nejednakom položaju sa ostalim građanima i podstiče aktivnosti i pruža pomoć organizacijama invalida i drugim socijalno-humanitarnim organizacijama na svom području; obavlja obradu dokumenata i računa za pokriće troškova sahrane korisnika socijalne zaštite; obavlja upravno-pravne i administrativno-tehničke poslove u oblasti boračko-invalidske zaštite i sve knjigovodstveno-računovodstvene isplate sredstava iz ove oblasti; vrši sve poslove zbrinjavanja izbeglih, prognanih i privremeno raseljenih lica i sve poslove regulisanja izbegličkog statusa.
Odsek za privredu prati stanje i preduzima mere za zaštitu i unapređenje životne sredine na svom području, donosi i sprovodi akcione i sanacione planove od značaja za zaštitu životne sredine, u skladu sa aktima Grada, i stara se i obezbeđuje uslove za očuvanje, korišćenje i unapređenje područja sa prirodnim lekovitim svojstvima; stara se o razvoju ugostiteljstva, zanatstva, turizma i trgovine na svom području i može osnovati turističku organizaciju radi promovisanja turizma na svom području; sprovodi mere zaštite, korišćenja i uređenja poljoprivrednog zemljišta na svom području utvrđene aktima Grada; priprema nacrte akata koje donose organi opštine; obavlja određene poslove privatnog preduzetništva i kancelarije za lokalni ekonomski razvoj; overe, izdavanja, ispravke i promene u radnim knjižicama, overe i raskid ugovora o radu sa svim potrebnim zakonom predviđenim evidencijama.
4. U Odeljenju za građevinsko-komunalne poslove van organizacionih jedinica obavljaju se poslovi načelnika, administrativno-tehničkog sekretara i daktilografa.
U Odeljenju za građevinsko-komunalne poslove obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice:
- Odsek za građevinske poslove
- Odsek za komunalne poslove i investicije
Odsek za građevinske poslove izdaje građevinske dozvole za izgradnju objekta do 800m2, građevinske dozvole za dogradnju objekata, rešenja za adaptaciju, sanaciju, rekonstrukciju, promenu namene objekta, investiciono održavanje objekata i uklanjanje prepreka za osobe sa invvaliditetom, rešenja za izgradnju pomoćnih objekata, potvrde-prijave početka radova-po ranije izdatim rešenjima o odobrenju, upotrebne dozvole, potvrde o usaglašenosti izgrađenih temelja sa Glavnim projektom, stavlja klauzule pravosnažnosti na izdate građevinske i upotrebne dozvole, radi prepise ranije izdatih rešenja, izdaje uverenja o posebnim delovima zgrada, daje zainteresovanim licima na uvid arhivsku projektnu dokumentaciju ili im omogućuje kopiranje iste, daje savete građanima u vezi postupaka izdavanja građevinskih i upotrebnih dozvola kao i ostalih postupaka koji su u nadležnosti ovog Odeljenja.
Odsek za komunalne poslove i investicije vrši poslove vezane za postavljanje privremenih objekata na javnim površinama, u skladu sa propisima Grada; stara se o izgradnji, održavanju, upravljanju i korišćenju seoskih i poljskih i drugih nekategorisanih puteva; predlaže mere za uređenje i održavanje spoljnog izgleda poslovnih i stambenih zgrada; predlaže mere za uređenje zelenih površina i dečjih igrališta i objekata javne rasvete i sl.; priprema predloge mišljenja koje daje nadležni organ na prostorne i urbanističke planove koje donosi Grad; čuvanje tehničke dokumentacije; obavlja poslove pripreme i praćenja realizacije kapitalnog budžeta i godišnjeg programa angažovanja namenskih sredstava; obezbeđuje uslove za uređenje i korišćenje javnih površina; obavlja i druge poslove iz komunalne delatnosti u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
5. U Odeljenju za imovinsko-pravne i stambene poslove van organizacione jedinice obavljaju se poslovi načelnika, administrativno-tehničkog sekretara i daktilografa.
AKTI KOJE DONOSI ODELJENJE U SKLADU SA SVOJIM NADLEŽNOSTIMA
1.rešenje kojim se utvrđuje da je zemljište zbog neprivođenja nameni prestalo da bude gradsko građevinsko zemljište i građevinsko zemljište u ko Batajnica, u skladu sa Odlukom o određivanju zemljišta koje prestaje da bude gradsko građevinsko zemljište i građevinsko zemljište u ko Batajnica (Sl.list grada Beograda br.20/91,9/98 i 15/2001)
2.rešenja o eksproprijaciji i administrativnom prenosu
3.potvrda o izmirenim novčanim obavezama po rešenjima GO Zemun o ustupanju gradskog građevinskog zemljišta
4.uverenja da su rešenja GO Zemun o ustupanju gradskog građevinskog zemljišta na snazi
5.uverenja da su rešeni imovinsko-pravni odnosi
6.uverenja o identifikaciji ustupljenog zemljišta po rešenjima GO Zemun
7.stavljanje klauzule pravnosnažnosti
8.prepisi rešenja
9.uvid u spise predmeta i izdavanje kopije dokumenata iz arhivskih predmeta
10.rešenja o iseljenju bespravno useljenih lica
11.zaključak o izvršnosti rešenja o iseljenju
12.ugovori o otkupu stana u celosti
13.aneksi ugovora o otkupu stana
14.uverenja o otkupljenim stanovima
15.uverenja o specifikaciji zgrada u kojima su opštinski stanovi
16.uverenja na osnovu sprovedenih uviđaja
17.uverenja da su rešenja stambenog odseka na snazi
18.obaveštenje u vezi fomiranja skupštine odnosno saveta zgrade
U Odeljenju za imovinsko-pravne i stambene poslove, obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice :
- Odsek za imovinsko-pravne poslove
- Odsek za stambene poslove
Odsek za imovinsko-pravne poslove vrši poslove evidencije, zaštite, upravljanja i korišćenja nepokretnosti na kojima pravo korišćenja ima opština Zemun i upisa tog prava u javnim knjigama; davanja građevinskog zemljišta u zakup u skladu sa odlukom Grada, radi izgradnje objekata bruto površine do 800 m2; upravljanje imovinom GO Zemun; korišćenje sredstava u državnoj svojini i staranje o njihovom očuvanju i uvećanju u skladu sa zakonom; geodetske poslove za potrebe organa opštine; identifikaciju objekata i parcela, formiranje građevinskih parcela za prigradsko područje, obeležavanje i identifikaciju katastarskih parcela na terenu, izradu geodetskih situacija; upravno-pravne poslove u vezi sa eksproprijacijom, izuzimanjem, prestankom prava korišćenja, komasacijom, povraćajem zemljišta i nacionalizacijom nepokretnosti i druge poslove u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
U Odseku za stambene poslove obavljaju se stručni poslovi u vezi sa otkupom stanova na kojima je opština Zemun nosilac prava raspolaganja; iseljenje bespravno useljenih lica iz stanova i zajedničkih prostorija po zahtevu vlasnika stanova, odnosno nosilaca prava raspolaganja na tim stanovima i sprovođenje postupka administrativnog izvršenja; poslovi evidencije i drugi poslovi u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
6. U Odeljenju za inspekcijske poslove obavljaju se poslovi načelnika, administrativno-tehničkog sekretara, daktilografa, upravno-pravni, administrativno-tehnički i poslovi izvršenja, poslovi građevinske i komunalne inspekcije.
U Odeljenju za inspekcijske poslove obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice:
- Građevinska inspekcija
- Komunalna inspekcija
- Odsek za upravno-pravne poslove inspekcije i izvršenja
Građevinska inspekcija vrši nadzor nad izgradnjom objekata, nadzor nad nedozvoljenom gradnjom, sprovodi admnistrativna izvršenja iz oblasti građevinske inspekcije i obavlja druge poslove u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji objekata, drugim zakonskim i podzakonskim aktima.
Komunalna inspekcija vrši nadzor nad primenom propisa koji se odnose na obavljanje komunalnih delatnosti i održavanje komunalnog reda i obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
Odsek za upravno-pravne poslove inspekcije i izvršenja obavlja sve upravno-pravne poslove vezane za građevinsku i komunalnu inspekciju i poslove izvršenja u skladu sa Zakonom o opštem upravnom postupku i drugim zakonskim i podzakonskim aktima.
Odeljenje za inspekcijske poslove obavlja i poslove drugih inspekcija ukoliko se zakonom povere opštini.
7. U Službi za skupštinske poslove i informisanje van organizacionih jedinica obavljaju se poslovi načelnika, administrativno-tehničkog sekretara i poslovi redakcije ”Zemunskih novina” (stručni, organizacioni i administrativno-tehnički poslovi na izdavanju glasila ”Zemunske novine”).
U Službi za skupštinske poslove i informisanje obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice:
- Odsek za skupštinske poslove
- Kabinet predsednika
Odsek za skupštinske poslove obavlja stručne i organizacione poslove za Predsednika gradske opštine, Skupštinu i Veće gradske opštine i njihova radna tela i odborničke grupe Skupštine; vrši pripremu normativnih akata koji se odnose na rad Skupštine i njenih radnih tela; čuva izvorna dokumenata o radu Skupštine, Predsednika i Veća; vodi evidenciju o održanim sednicama; opslužuje radna tela i odborničke grupe Skupštine, kao i druge poslove koje odredi Skupština, Predsednik i Veće.
Kabinet predsednika obavlja stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove oko organizovanja poseta i prijema kod Predsednika, zamenika Predsednika i članova Veća; priprema odgovarajuće informatičko-analitičke i druge materijale iz delokruga rada Uprave za potrebe organa opštine; učestvuje u organizaciji zvaničnih manifestacija opštine; obavlja poslove saradnje sa medijima, priprema saopštenja za javnost, odgovore novinarima; zakazuje i priprema medijske nastupe, organizuje konferencije za štampu i priprema pres materijal za novinare; priprema presek dnevne štampe i kvalitativnu analizu novinskih članaka svakog meseca; redovno informiše javnost o svim dešavanjima na teritoriji opštine; priprema tekstove i uređuje opštinski sajt; obavlja poslove internog informisanja; obavlja distribuciju i arhivu elektronske pošte; obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima.
8. U Službiza zajedničke poslove van organizacionih jedinica obavljaju se poslovi načelnika, administrativno-tehničkog sekretara i administrativnih sekretara u mesnim zajednicama.
U Službi za zajedničke poslove obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice:
- Odsek za tehničke i pomoćne poslove
Odsek za tehničke i pomoćne poslove obavlja poslove osiguranja i protivpožarne zaštite, poslove bezbednosti i zdravlja na radu, poslove iz oblasti zaštite i spasavanja, poslove tehničkog, tekućeg i investicionog održavanja opštinskih zgrada, poslove telefonske centrale, korišćenja i servisiranja službenih motornih vozila, materijalnog obezbeđenja Uprave, štampanja, umnožavanja i povezivanja materijala, poslove ekspedicije, fizičke poslove i druge zajedničke poslove za potrebe Uprave.


