КАМЕН ТЕМЕЉАЦ ЗА ИЗГРАДЊУ ИНТЕРМОДАЛНОГ ТЕРМИНАЛА У БАТАЈНИЦИ
13. новембар 2020.
Председник Србије Александар Вучић присуствовао је 13. новембра свечаном постављању камена темељца за изградњу интермодалног терминала у Батајници.
Полагању камена темељца, поред председника Вучића, присуствовали су и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Томислав Момировић, министарка за европске интеграције Јадранка Јоксимовић, шеф Делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици, градоначелник Београда Зоран Радојичић, као и заменик градоначелника Горан Весић.
Kомплекс интермодалног терминала и логистичког центра простираће се на укупно 82,5 хектара, на пространој заравни између железничке станице Батајница и аутопута Е75.
Kапацитет интермодалног терминала биће 80 хиљада контејнера.
Локација у Батајници изабрана је због укрштања железничког и друмског Kоридора 10, као и близине аеродрома “Никола Тесла”. Предвиђено је да ту стижу возови са контејнерима из јадранских лука и европских центара, где ће се претоварати и складиштити и камионима дистрибуирати до крајњих корисника. Терминал ће се састојати од два претоварна колосека за контејнере и један додатни колосек за локомотиву, саобраћајне траке за пролаз камиона и контејнерског складишта. Имаће и царински магацин, постројење за одржавање, административно-контролну и царинску зграду.
Интермодални терминал се гради у оквиру Националног програма јавне железничке инфраструктуре за период од 2017. до 2021. године.
Изградњом интермодалног терминала у Београду подстиче се развој савременог комбинованог транспорта кроз повећање учешћа железнице и стварањем партнерског односа са друмским транспортом.
На тај начин ће железница постати конкурентнија на тржишту, истовремено пратиће све будуће тенденције у транспорту коришћењем савремених технологија.
На интермодалном терминалу, ће се укрштати трасе теретних возова, камиона и бродова.
Терминал у Батајници биће друмско-железнички чвор који ће омогућити да роба и производи у Србију стижу брже, квалитетније и економичније, као и да се високи логистички трошкови, урачунати у цене производа, приближе европском нивоу.
То ће бити не само први интермодални терминал у Србији већ и на Западном Балкану који ће омогућити да се смање логистички трошкови превоза робе.
Пројекат се реализује кроз ИПА фондове (укупне вредности 15,5 милиона евра), док ће се набавка опреме и техничка помоћ оператеру у износу од 2,9 милиона евра финансирати из буџета Републике Србије.
Извођач је аустријска фирма Штрабаг, надзор Ептиса, а пројектант конзорцијум „Egis International/City net”. Рок за извођење је 30 месеци од почетка радова, рачунајући и додатних 12 месеци за рекламацију изведених радова. Иначе у двадесетак земаља Европе има укупно око 350 терминала.