ОДРЖАН РЕГИОНАЛНИ ОКРУГЛИ СТО У ЗЕМУНСКОЈ ГИМНАЗИЈИ

16. април 2018.

 
У оквиру пројекта Савета Европе ”Развој демократске културе у школи”, уз подршку Министарства просвете, науке и технолошког развоја у Земунској гимназији од 13. до 15. априла организован је округли сто на тему ”(Не) постоји Ученички парламент” .
 
У току манифестације гимназијалци из региона и Србије дискутовали су на тему (не)видљивости партиципације ученика о важности постојања Ученичког парламента, чиниоцима који утичу на стабилност и законском оквиру који дефинише рад парламента.
 
Градска општина Земун и Земунска гимназија биле су домаћини Гимназији Крањ-Словенија, Гимназији ”Никола Тесла” из Будимпеште – Мађарска, Другој гимназији из Вараждина – Хрватска, Гимназији ”Свети Климент Охридски” из Охрида – Македонија, Гимназији ”Танасије Пејатовић” из Пљеваља – Црна Гора, Гимназији из Гњилана, Ужичкој гимназији, Шабачкој гимназија, Првој крагујевачкој гимназији и Гимназији ”Јован Јовановић Змај” из Новог Сада.
 
”Парламентарци Земунске гимназије су показали да је Ученички парламент и те како видљив, и да има значајну улогу у развоју како појединца, тако и колектива, а свакако је показано да ђаци имају подршку својих професора и локалне самоуправе, односно Градске општине Земун, која је помогла организацију овог Округлог стола са темом (Не)видљивости Ученичког парламента. Резултати овог скупа показују да Србија у погледу правне регулативе спада у ред савремених правних система и у области образовања, с обзиром на то да садржи правни оквир и на тему ученичког парламентаризма”, рекао је секретар Скупштине Градске општине Земун Марко Јанковић, уз напомену да су сусрети младих људи из Мађарске, Словеније, Хрватске, Македоније, Црне Горе и Србије показатељ просперитета Европе и неговања постулата демократских друштава, садржаних у људским правима, владавини прaва, једнакости и слободи.
 
За госте је поред образовних радионица приређен и пратећи програм – обилазак Земуна и Београда, посета Музеја савремене уметности, као и многобројни културно-забавни садржаји.